Przykładowe zachowanie dziecka mogące świadczyć o zaburzeniach integracji sensorycznej:
- niechęć do zabiegów pielęgnacyjnych
- niechęć do bliskiego kontaktu
- awersja na dotyk określonymi fakturami
- nietolerancja pokarmów o określonej konsystencji
- niechęć do aktywności plastycznych typu lepienie, malowanie rękoma
- unikanie manipulacji w obrębie jamy ustnej (lekarz, dentysta)
- niechęć do chodzenia boso
- wycinanie metek, odmowa zakładania niektórych ubrań
- zasłanianie uszu w reakcji na niektóre dźwięki
- słabe odróżnianie informacji istotnych od mniej ważnych
- rozdrażnienie, pobudzenie w hałaśliwych miejscach
- unikanie pewnych dźwięków (typu suszarka, odkurzacz)
- zagłuszanie dźwięków krzykiem lub innymi dźwiękami
- unikanie wyjść na plac zabaw
- unikanie jazdy samochodem
- unikanie zabaw w pozycji do góry nogami (przewroty, zabawy na drążku)
- unikanie kręcenia się na karuzeli
- duże opóźnienia w samoobsłudze (rozpinanie guzików, ubieranie , rozbieranie, posługiwanie się sztućcami)
- opóźnienia rozwoju mowy, zaburzenia artykulacji
- labilność emocjonalna
- wykonywanie wielu czynności w „dziwaczny” sposób
- częste rozlewanie płynów, rozsypywanie, strącanie
- częste uleganie różnym wypadkom (np. spadnie z drabinki, przewróci się na rowerze, uderzy o słupek)
- częste podpieranie głowy podczas siedzenia
- unikanie rysowania